Thursday, October 23, 2008

Kena prank!

hari ni aku pergi kumon macam biasa.
malas. ngantok. lapar. sangap.
hahaha.
macam2 perasaan ada.
aku masok lewat sket dalam kol 4.45 petang.
haih.
duduk2 je dapat sms dari daus.

"Bro, aku x dtg kumon ari ni..ptg ni aku fly ke sbh..bgtau kak fairus"

* kak fairus tu bos aku kat kumon.

begitulah katannya.
aku pon ok lah. faham keadaan daus.
aku pon bgtahu la kak fairus yabg daus x datang hari ni.
kak fairus mengangguk tanda memahami keadaan daus.
aku pun meneruskan kerja ku seperti biasa.
tengah lepak2 mark homework budak2 ni,
aku dapat lak sms dari ida.

"Bro, kitorang x dtg keje arini. ad perhimpunan khas kat uia."

perghhhh.
mampos aku.
aku sorang2 kat department english ni?
lantas aku mereply sms ida.

"Kitorang? kau orang biar betul. aku sorang je ni. Adus. Daus pun x datang"

ida pon membalas.

"Sori sgt2.. cm mana.."

aku dah panik habis.
perghhh.
aku sorang2 nak layan 30-40 orang budak?
pengsan aku.
korang x taw budak2 ni perangai camne.
macam2 jenis do.
dengan segera aku call huda.

"Huda, kau datang x ari ni?"
"Datang2, tunggu lah aku habis kerja ye pon kau ni"
"Heish kau ni, aku sorang2 ni, daus x datang, ida ngan ira pon x datang. Mampos aku do"
"ye la, ye la, aku abes kerja nanti aku terus gi kumon k?"

selepas habis call huda.
aku pon termenung sekejap.
hadoi.
macam mane la aku nak jage budak2 ni sorang2?
sedang aku termenung,
aku terlihat kelibat ida ngan ira baru sign attendance!
dengan muka poyo dia orang dan sedang menggelakkan aku.
cibai budak2 ni.
aku di main2 kan?
hahahaha
cis!
malu siot muka aku.
mane nak letak muke.
hahahahaha.

p/s: nanti ye korang. aku pon ade plan untuk kenakan korang. standby lah ye.

4 comments:

Anonymous said...

zack, ak link blog ko.
http://yayahumph.blogspot.com

Anak Anak Kecil said...

sabar zack.
rakan rakan sayang kau.
sebab tu mereka gurau gurau.

suraya hani roslan said...

blog aku sudah tukar,
http://yayahani.blogspot.com

weyy,
update la blog ko!

ameerazman said...

terbaikk beb!
baruu layan ada prank! haha